onsdag 25 januari 2012

M's sammanfattning

Den här månaden har jag lagt ut ca 700 kr på mat. Inkluderat i det har jag ätit på Allstar för 230 spänn, pizza för 75 och på Max för 69 kronor. 

Det jag betalt i affären blev alltså totalt: 325 kr! och hehe.. allt det var typ chips och godis?? och tacos. I början av månaden köpte jag fejkon, kaviar, tandborste och lite annat men sedan har jag i stort sett bara köpt chips och dipp, typ haha. Vad jag minns har jag inte köpt mjölk eller liknande en enda gång! Så ja, satan, vad jag saknar mjölk nu.. Men ja, det lönar sig :-) 

Enligt den här tabellen ska jag lägga ut ca 1600 kr på mat. Personligen hade jag svårt att komma upp i den summan även innan vi dumpsterdivade så här pass ofta.

Målet för månaden var att lägga max 500 kr på mat, man kan ju säga att jag lyckats med det. Om jag inte ätit på Allstar hade jag ju varit där, men det besöket räknas ju mer in i nöje än mat tycker jag ;-) En sak jag tycker är nice med att spara in matpengar på detta sätt, är ju att man faktiskt kan unna sig något extra (tex äta på restaurang) istället för att köpa maten i butik. Och det bästa är man dumpstrar för en god sak.

Ikväll blir det en ny räd! Bilder kommer sen. Ja, vi ska ju inte sluta med detta för att månaden är slut! Kanske bara köpa lite mer komplementvaror som tex; smör, mjölk, pasta osv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar