fredag 13 januari 2012

Fredagsräd

Ikväll efter en tacomiddag (ej dumpstrad tyvärr) tillsammans med finbesök så for jag, M. och L. ut på en liten fredagsräd. Kallt var det och två små små sår fick jag på fingrarna från att gräva runt i containrarna. Jag älskar dock att dyka, så blir typ alltid jag som får hoppa i och leta upp godbitarna ;);)
Hur som helst, när vi kom hem tänkte jag typ "ja, men det där var väl en OK räd.." men när vi ställde upp allt på bordet inför den obligatoriska photoshooten så såg jag att det var en jävligt bra räd??

Skinka, vitlök, paprika, äpplen, apelsin, banan, massa vindruvor, avocado, bakpotatis, CHAMPINJONER, matlagningsgrädde (!!), vitlökspulver, fil, litt gofika, juice, müsli, blomkål, gurka, tomater, jäst och nya tulpaner! Vi hittade även en liter mjölk, men den glömde jag ta med i kortet.



M. blev speciellt jätteglad över juicen, hon brukar nämligen dricka det till frukosten och så där. Nästan så att hon stod och grät vid containern när jag gav dem till henne.. Vitlökspulvret var också skitbra, har velat ha det i maten så många gånger men kommit på att vi inte haft det. Matlagningsgrädde älskar jag också. Som vanligt hittade vi ju jävligt mycket bröd också, men vi sket i att ta det eftersom frysen redan är proppfull med en MASSA bröd..

En bra fredagsräd helt enkelt, jag är nöjd men jävligt trött, så nu är det dags att stänga av datan och placera huvudet på kudden.

Signing out / Miss. E

1 kommentar: