lördag 31 december 2011

Dumpstermorsan 2.0

Hur kommer det sig att vi dumpstar? Vem har lärt oss tips och trix?
Jag ser dumpstring som både ett avståndstagande från konsumtion men även ett sätt att leva billigt. Att leva billigt är en konst jag har lärt mig från barndomens vagga. Min mor har varit min främsta lärare när det gäller var, när och hur man dumpstrar bäst. På den tiden var det inget jag talade högt om men tiden har gått och jag har insett att min mor har rätt. Skulle vilja kalla henne dumpstermorsan 2.0 och tacka för all dumpsterexpertis.

När jag denna höst bildade ett kollektiv med mina vänner har kunskapen förts vidare och fått nya dimensioner med mina vänners motivation. Ser fram emot nya räder och en kropp byggd på överflöde.

Civil olydnad lönar sig!
L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar